چـرنــد و پـرنــد

چرند و پرند / طنز / مهمل /...

چـرنــد و پـرنــد

چرند و پرند / طنز / مهمل /...

آداب رسوم عید نوروز

 

        

 سیلام !  

منم واقعا" آخرش هستمـــــــا میام یه آپ میکنم و میرم گم و گور میشم تا 6ماه دیگه  خب دیگه چه میشه کرد مثلا اینجوری میخام ادای آدم گرفتارارو در  بیارم!  القصه  راستش من امسال سال خیلی خوفی برام بود دلیلشم اینه که من امسال تازه آداب رسوم عیدو به جا آوردم و چون نتیجشو دیدم  اومدم واسه شماها هم بگم که استفاده کنین و امسالو حالشـــو ببرین !!!

 

اندر آداب و رسوم تحویل سال نو و آمدن عید رعایت چند نکته لازم است که در اینجا به چند مورد از آنها اشارتی میشود .بر شما باد رعایت آنها :

 

۱-در موقع سال تحویل اول چیزی که مهم است نیت است یعنی شما باید نیت کنید که سال نو شود و اگر نیت نکنید سال قبلی باقی میماند و وای به حالتون میشود و این واسه اونایی که میخان کارای ناتمومشون رو تموم کنن بسی مفید فایده میباشد.  پس اینکار را دقیقا 10 دقیقه قبل ازسال تحویل و دور از دسترس و دید اطفال و با گفتن این جمله انجام دهید  " نیت میکنم سال جدید را قربتا الی ا... "

مواظب باشید که یه دفه جو نگیردتون و وایسین به نماز وگرنه عوارض آن به عهده خودتان میباشد.

 

۲- اینکار را باید قبل از مورد اول انجام دهید و اگر الان دیگر وقتش را ندارید نترسید و حول نکنید چون میتوانید با نیت نکردن همان سال قبلی را برای خودتان نگه دارید. اما اگر نیت کردید و سال دارد تحویل میشود اینو ولش کنین برین سراغ مورد سوم ................... مگه نگفتم برین مورد سوم؟؟؟؟

 

3- اما این مورد بسیار بسیار مهم است و خیلی سفارش شده است بر انجام آن و آن این است که...........نه و این آن است  که شخص در موقع تحویل سال باید هفت جای بدن  خود را با ذغال چوب گردو یا گلابی سیاه کرده  و  در 1 دقیقه باید در هفت جای سفره بنشیند و ورد 1 را بخاند و سپس بایستد و ورد (ب) را بخاند و به خود فوت کند وای که اگر بتواند این کار را انجام دهد چه حالی به اطرافیان داده و 7حوری بهشتی یک جا برایش   I Love U  میفرستند.

 

(الف)" ارباب خودم سامبولی بلیکم"

(ب) "ارباب خودم بزبزقندی  ارباب خودم چرا نمیخندی؟!"

 

۴- و امــا مورد دیگر اینکه در این ایام بسیــار سفارش شده به عیدی گرفتن و نهی شده از عیدی دادن  که این عمل بسیــار قبیح است و باید که از آن دوری کرد و گفته شده که هر آنکه عیدی بگیرد 1000 ثواب و هر که عیدی بدهد 1000- ثواب برایش نوشته شده و در آن دنیا یک چیز کلفت میکنند تو حلقومش و خلاصه که حسابی جرش میدهند!

 

ایشالا که با رعایت این موارد سال خوبی داشته  باشین و حسابی صفا کنین